בחור הישיבה שהוביל חוק לטובת היתומים החרדים – מתחתן

    ישראל פריי 1 Comment on בחור הישיבה שהוביל חוק לטובת היתומים החרדים – מתחתן
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחור הישיבה יוסף סגל, מי שהצליח להוביל כנגד כל הסיכויים חקיקה המסייעת ליתומים החרדים, התארס בשעה טובה ומוצלחת. לקראת חתונתו שתיערך בקרוב מבקשים ידידיו הרבים מהציבור, להשיב לו טובה על פעליו, ולהטות שכם לעזרתו.

    לפני כשנתיים סימן לעצמו יוסף סגל, תלמיד ישיבה יתום מאב, 'וי' ענק. החוק אותו 'דחף' במשך שנים עבר בקריאה שלישית במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. אין עיתונאי חרדי שלא הכיר אותו. נדמה גם כי אין ח"כ עליו הוא דילג.

    נזכיר למי שכבר הספיק לשכוח: מדובר בחוק לפיו קצבת שארים המשולמת מהביטוח הלאומי לשאיריו של נפטר, תועבר לילדים שטרם מלאו להם 20 שנה, גם אם הם לומדים במוסד ללימודים תורניים ובישיבות. עד תיקון החוק נאלצו בחורים חרדים לחיות מגיל 18 והלאה על כספי האם האלמנה או האב האלמן.

    כך מצא עצמו סגל מכתת רגליים מח"כ לח"כ, משר לשר, מנסה למצוא אוזן קשבת. יצוין כי החוק סייע ליתומים אבל לא עזר ליוסף סגל שכן הוא עבר את הגיל.

    ימים אחדים לאחר שעבר החוק הוא הוזמן לחגוג בסיעות ש"ס ויהדות התורה, מלווה באמו שעשתה אתו יחד את כל הדרך הארוכה המטיבה עם היתומים החרדים. "נגיע לחתונה שלך", הבטיחו לו אז הח"כים.

    מאז ועד היום עבר סגל קשיים רבים. מתברר, כי ראיון שהעניק לעיתון חרדי הוביל לסילוקו הפתאומי מהישיבה. צעד שעורר ביקורת רבה מצד מחנכים ואישי ציבור, הגם שהתקשו לעזור לו ולרכך את קשיחות ראש הישיבה.

    מי שסייע לו במציאת ישיבה מצוינת להמשך לימודיו היה שוב, ח"כ אורי מקלב, שהביאו לישיבת 'חכמת שלמה' בבית וגן בירושלים – שם שב לשקוד על תלמודו בשמחה רבה.

    חתונתו ויום שמחת ליבו, תחול בעזרת ה' ביום כ"ט באדר א', וזה המקום לסייע ליוסף שסייע ליתומים. אפשר להעביר סיוע לסגל להתחתן בכבוד בבנק לאומי סניף 911 מ.ח. 030441/15 מספר טלפון 0583293420

    הזמנה



    1 תגובות

    מיין תגובות